לכל תלמיד בישראל מגיע רישיון חינם לתוכנת Office 365 גרסת Education (חינוך)!
תהליך הרישום אינו משהו מסובך עם כמה שלבים שלא נפרט במדריך זה!
כאן באנו לגעת בבעיות התנתקות של תוכנת האופיס מחשבון התלמיד החינמי…
בתוכנת ה – Office 365 כלול התוכנות הבאות:
-
Microsoft Teams
-
Word
-
Excel
-
PowerPoint
-
OneNote
ועוד כמה תכונות נלוות שחלקם יש ברישיון משרד החינוך וחלקם חסרים(כגון אחסון בענן OneDrive)!
איך נדע שעשינו / התבצעה יציאה מחשבון התלמיד בתוכנת האופיס?
יש כמה הודעות שיכולות להתריע לנו על התנתקות מהחשבון ונעבור עליהם בקצרה:
- אי אפשר לכתוב בתוכנת הוורד (Microsoft Word) – התוכנה ננעלת לעריכה וזמינה לצפייה בלבד!
וכן הודעה באדום שאומרת "רוב התכונות יהפכו ללא זמינות כי המוצר לא הופעל" עם כפתור "הפעל"…
זה נראה כך:
- קופצת הודעה להזנת מפתח מוצר – (תמונה)
- פתחו את תוכנת וורד / כל תוכנת אופיס אחרת… נווטו ללשונית קובץ > ואז בתפריט לחצו על חשבון, ותראו בפרטי המוצר (לא פרטי המשתמש זה לא מעניין!) הודעה באדום "הצגה בלבד! למוצר זה אין רישיון" (תמונה)
- לפעמים רק נראה הודעה בצהוב ליד אפשרות החלון: ליד האיקס X יש פרטי משתמש, לחצו עליהם וזה יראה כך:
איך מתקנים את זה?
נכנסים מחדש לחשבון!
- כנסו ללשונית "קובץ" (צד ימין למעלה! ליד 'בית'), יפתח לכם חלון אפשרויות עם אפשרות הדפסה וכו'…
גללו מטה ל"חשבון" (אם המסך של המחשב קטן – לפעמים זה מתחבא בתוך שלוש נקודות בהמשך התפריט > לחצו עליהם ותראו את "חשבון")
כשתראו את ההודעה הזו:
- לחצו על "הפעל מוצר" / עדכן רישיון! (לפעמים זה כפתור "כניסה" כי האופיס לא נותק לגמרי ורק צריך ריענון, אז לחצו על כפתור הכניסה!)
תגיעו לחלון כזה:
- לחצו על "היכנס או צור חשבון",
וזה מה שיופיע:
- הזינו את כתובת האימייל שנשלחה אליכם מאיתנו (כתובת האימייל אינה באמת "אימייל" אלא כתובת סתמית של חשבון שתמיד מסתיימת ב"@office.eduil.org"), ולחצו על "הבא"!
- לחצו על "כניסה דרך משרד החינוך"!
ותראו את החלון הבא:
- באם אין לכם קוד משתמש וסיסמה של משרד החינוך אז הכניסו את מספר תעודת הזהות של הילד/ה לחצו על "שלחו קוד לנייד שלי" תקבלו הודעת טקסט / שיחה קולית עם קוד! הכניסו אותו ודגלו לשלב האחרון…
אם פרטי משרד החינוך לא מעודכנים, ואין לכם טלפון מעודכן על שם הילד – לחצו על הלינק הזה למעבר לעדכון הפרטים במשרד החינוך! - באם יש לכם / שלחנו לכם קוד משתמש וסיסמה של משרד החינוך אז לחצו על הלשונית "קוד משתמש וסיסמה":
ותעברו לחלון הבא:
הזינו את קוד המשתמש והסיסמה כפי שיש לכם, ולחצו על "כניסה"!
- באם אין לכם קוד משתמש וסיסמה של משרד החינוך אז הכניסו את מספר תעודת הזהות של הילד/ה לחצו על "שלחו קוד לנייד שלי" תקבלו הודעת טקסט / שיחה קולית עם קוד! הכניסו אותו ודגלו לשלב האחרון…
- באם הצלחתם – תופיע הודעה שהמוצר הופעל בהצלחה יופיעו בנוסף תחת "פרטי המוצר" כל הפרטים אודות הרישיון (פרטי הילד וכתובת החשבון) וכן פרטי המוצר שהופעל!
בנוסף – ייעלמו הודעות על הפעלת המוצר, וכן תוכלו לכתוב / לערוך כרצונכם בתוכנות האופיס וורד וכו'…
אם עדיין מופיע לכם שצריך לעדכן את הרישיון – נסו פשוט לסגור את כל תוכנות האופיס (וורד, פוואר-פוניט, אקסל וכדו') והפעילו שוב, כנראה שזה כבר הסתדר לכם ורק צריך רענון קל!
לא הצלחתם?
מסובך לכם?
תמיד תוכלו לפנות אלינו בקישור הזה: https://service.sli.co.il/new-ticket/
או בטלפון 0533444401
בהצלחה!